Forskning "in the Wild"
By 21 -
Published 4 April 2017
![](/fileadmin/_processed_/0/4/csm_image_agmhbt_af3c53134f.jpg)
Det gäller att lära den lille tidsalven Timy så mycket som möjligt om historia. Och eleverna i Rutgerskolans båda femteklasser är de som hjälper forskarna från Lunds universitet att utveckla spelet Historiens väktare.
Både Rutgerskolan och Mack-leanskolan är så kallade partnerskolor till Lunds universitet och i veckan har 5A och 5B haft forskare från avdelningen för kognitionsvetenskap på besök. De arbetar med att utveckla digitala läromedel och håller som bäst på med ett om historia och källkritik.
Läs mer >> Artikeln från Ystad Allehanda 2017-03-27
2024-05-18
Magnus Haake: Ekonomi och politik bakom anpassning – inte didaktik (Svenskläraren)
2024-05-17
LUCS-forskate i debatt: ”Varken myter eller halmgubbar är bra för läsinlärning”
2024-05-03
Mathias Osvath kommenterar nyhet om Orangutang som läkte sitt eget sår med växt (SvD)
2024-04-23
Forskare testar robot för att bota scenskräck
2024-04-22
Agneta Gulz joins the Swedish (OECD Education) delegation at ISTP 2024 as the scientific expert representative