Interview with Björn Sjödén (ETG: Educationa Technology Group) in Skolvärlden
By 21 -
Published 28 September 2015
Björn Sjödén (ETG: Educational Technology Group) was interviewed in Skolvärlden (2015-09-28), a Swedish magazine about school and education).
What should we require of educational software? Far more than what we see today, according to Björn Sjödén, researcher at Lund University.
An estimated 90 percent of the educational software available online are mere testing tools. They test skills students already have – and in addition, they provide mediocre feedback, says Björn Sjödén.
The whole interview is available at skolvarden.se [in Swedish]
-----------
Vad bör vi kräva av digitala lärverktyg? Betydligt mer än vad som görs i dag, enligt forskaren Björn Sjödén.
Uppskattningsvis 90 procent av de digitala lärverktyg som finns på nätet i dag är bara testverktyg, de testar kunskaper eleven redan har och ger dålig feedback, säger Björn Sjödén.
Skolvärlden: 28 september 2015Läs hela intervjun på skolvarlden.se
2024-05-18
Magnus Haake: Ekonomi och politik bakom anpassning – inte didaktik (Svenskläraren)
2024-05-17
LUCS-forskate i debatt: ”Varken myter eller halmgubbar är bra för läsinlärning”
2024-05-03
Mathias Osvath kommenterar nyhet om Orangutang som läkte sitt eget sår med växt (SvD)
2024-04-23
Forskare testar robot för att bota scenskräck
2024-04-22
Agneta Gulz joins the Swedish (OECD Education) delegation at ISTP 2024 as the scientific expert representative