![agneta_gulz](https://www.lucs.lu.se/wp-content/uploads/2016/04/agneta_gulz-300x300.png)
Kursbetygssystemet är lärfientligt i sig självt
By 21 -
Published 17 April 2016
![larfientlig](/fileadmin/_processed_/f/d/csm_larfientlig_713068a624.png)
Agneta Gulz (Educational Technology Group) responds to a debate in Sydsvenskan (SDS) about the Swedish course based grading system – arguing the system to be adverse to learning.
Read article in SDS (2016-04-17, p. B11)
"Antalet gymnasieelever som sjukskrivs för stress ökar. Nyligen skrev två elever på Åsikter om sina pressade liv med ett betygssystem som kräver att de är på topp hela tiden.
Idag får eleverna stöd av professor Agneta Gulz. Kursbetygssystemet är lärfientligt, anser hon."
(Malena Henriksson, SDS Åsikter, 2016-04-17)
![agneta_gulz](https://www.lucs.lu.se/wp-content/uploads/2016/04/agneta_gulz-300x300.png)
2024-05-18
Magnus Haake: Ekonomi och politik bakom anpassning – inte didaktik (Svenskläraren)
2024-05-17
LUCS-forskate i debatt: ”Varken myter eller halmgubbar är bra för läsinlärning”
2024-05-03
Mathias Osvath kommenterar nyhet om Orangutang som läkte sitt eget sår med växt (SvD)
2024-04-23
Forskare testar robot för att bota scenskräck
2024-04-22
Agneta Gulz joins the Swedish (OECD Education) delegation at ISTP 2024 as the scientific expert representative