Studentprojekt i "Skolvärlden"
By 21 -
Published 16 June 2017
Ett studentprojekt i en fakultetsövergripande kurs för masters-studenter i kognitionsvetenskap och civilingenjörsprogrammen har uppmärksammats i "Skolvärlden, 26 maj 2017" (en tidning från Lärarnas Riksförbund).
Om artikeln i "Skolvärlden": Källkritik nämns inte mindre än 185 gånger i läroplanen för grundskolan. Samtidigt är det tunnsått med material med fokus på funktionell källkritik för yngre elever och deras lärare. Därför har ett nytt projekt satts igång för att ta fram nya hjälpmedel och möta det ökade behovet.
Som ett led i detta har fem studenter vid Lunds universitet – kognitionsvetare och civilingenjörsstuderande – har arbeta med ett projekt om funktionell källkritik i ämnet historia för yngre barn under höstterminen 2016.
>> Läs hela artikeln: Skolvärlden | PDFStudenter:
Agata Janiszewska, Kognitionsvetenskap
Joel Pålsson, Informations- och kommunikationsteknik
Natali Ljunggren, Informations- och kommunikationsteknik
Oskar Holmberg, Datateknik
Silje Mari Lundal, Kognitionsvetenskap
Handledare:
Agneta Gulz, Professor, Kognitionsvetenskap
Magnus Haake, forskare, Kognitionsvetenskap
2024-10-20
Peter Gärdenfors receives the Jean Nicod Prize 2025 (The Institut Jean Nicod)
2024-10-18
LU-informationsvideo med Jana Holsanova: "Samverkan för bättre syntolkning"
2024-10-03
Peter Gärdenfors at The University of Liverpool Evolutionary Anthropology Webinar Talk
2024-10-01
Epi (LUCS Robotics) performing as "the emotional support karaoke bot" at Malmö Gallery Weekend 2024.
2024-09-26
3 x LUCS på Bokmässan 2024 i Göteborg, 26–29 september.